Monday 22 April 2013

Review: Dermalogica Gentle Cream Exfoliant

As we are given a week off work when the flamenco fair hits Seville every year, I took the opportunity to go home to the UK to see my family. I also got some chores done like getting my wedding dress fitted and getting some new glasses too. I´d seen this product on a review by Lisa Eldridge of her favourite skincare. She recommends not using a heavy, abrasive ´scrub´ to exfoliate you face, but use products that contain lactic acid and salicylic acid which manage to clean your pores deep down without you having to slough away at your skin. That sounded perfect so I bought this rather pricey product, Dermalogica´s Gentle Cream Exfoliant as I´m always trying to find things which are gentler on my skin whilst cleansing deeply. It´s simple to use, you smooth it onto a clean face in a light layer and wait for it to work for 10-15 minutes. I felt my face tingling at first but apparently this is perfectly normal and it stops soon after. Then you gently remove it with warm water. My face felt so smooth and bright after, so I´m continuing to use it twice a week to replace my scrub exfoliant products. It´s quite a luxurious product but it does the job!

Como tuve la semana libre por de la Feria de Sevilla como todos los años, tuve la oportunidad de volver a casa al Reino Unido para ver a mi familia. También tengo algunas tareas realizadas como conseguir mi vestido de novia y conseguir algunas nuevas gafas también. Había visto este producto en un video por Lisa Eldridge sobre el cuidado de la piel. Se recomienda no utilizar un 'scrub' abrasiva para exfoliar la cara, sino el uso de productos que contienen ácido láctico y ácido salicílico que logran limpiar los poros en el fondo sin tener que mudar lejos en su piel. Eso sonaba perfecta, así que compré este producto (bastante caro), Gentle Cream Exfoliant/ Suave Exfoliante Crema de Dermalogica como siempre estoy tratando de encontrar cosas que son suaves en la piel, mientras que la limpieza profunda. Es muy sencillo de utilizar, extender en una cara limpia en una capa ligera y esperar que funcione durante 10-15 minutos. Me sentí que mi cara pica un poquito al principio, pero al parecer esto es perfectamente normal y se detiene poco después. Luego de quitar suavemente con agua tibia. Mi cara se sentía tan suave y brillante después, así que estoy de continuar usándola dos veces a la semana para reemplazar mis productos exfoliantes matorrales. Es todo un producto de lujo, pero hace el trabajo super bien!


Buy it here from Lookfantastic

No comments:

Post a Comment